Hoi allemaal,

Zelf ben ik christen en zit ik sinds maart 2023 thuis met post covid klachten. Voordat ik thuis kwam te zitten was ik erg actief in mijn geloof. Ik bezocht graag groepen of samenkomsten met andere gelovigen. Afgelopen jaar heb ik gemerkt dat geloven erg moeilijk kon zijn vanwege de klachten die mij belemmeren. Hierin kon ik mij soms erg eenzaam voelen. Ik geloof dat er andere christen zijn die misschien wel in hetzelfde schuitje zitten. 

Om deze reden heb ik een christelijke Discord community gestart. Dit met de gedachten om elkaar als gelovige lotgenoten te kunnen bemoedigen en samen in geloof te staan voor ons herstel!

Als je behoefte hebt om andere gelovige lotgenoten te ontmoeten en je ervaring graag wil delen wil ik je uitnodigen om eens een kijkje te nemen. Misschien ben je niet gelovig maar wel op zoek, ook dan ben je zeker welkom om aan te sluiten.

Discord link: https://discord.gg/rxfFeuvjvH

’Al zou ik geestelijk en lichamelijk bezwijken, mijn hart vertrouwt op God, Hij is mijn rots. Voor eeuwig houdt Hij mij vast.‘
Psalmen 73:26 HTB

Je bent nog niet ingelogd. Log in om te kunnen reageren.

Monalisa 2 maanden geleden

Hoi Elliot, 

Deze Bijbeltekst is momenteel mijn favoriet:

Als u zich buigt onder de sterke hand van God, zal Hij u oprichten, als Hij vindt dat de tijd daarvoor gekomen is. (1 Petrus 5:6).

Ik geloof heilig in Gods timing. Hij heeft een plan met ieder van ons en alles gebeurt op het juiste moment.

Ik lees dat jij door de ziekte moeite hebt met je geloof. Ik heb er juist erg veel houvast aan. Soms denk ik wel eens, hoe redden mensen het met deze ziekte zonder geloof.

Ik vind het jammer en soms ook moeilijk dat ik met bijna niemand vanuit mn geloof hierover kan praten en delen. Was juist gisteren nog op zoek naar mogelijkheden om online zoiets te vinden. Dus bedankt voor de mogelijkheid die jij biedt via de Discord. Heb hier geen ervaring mee, dus ik ga kijken hoe dit werkt.

Wat mij ook erg helpt trouwens zijn de uitzendingen van Hour of Power en Joyce Meyer (de laatste als dagelijkse pep talk).

Elliot. 2 maanden geleden

Over Gods timing gesproken dan, haha. Mooi dat je aan wil sluiten! 

Louisedmw 2 maanden geleden

Hi Elliot, 

Wat gaaf om te lezen dat je andere gelovigen wilt bemoedigen en hoopt op mensen die zich op Discord aansluiten. Onderschat de kracht hiervan niet!

’Daarom geven wij het niet op. Hoewel ons lichaam zwakker wordt, wordt onze innerlijke kracht met de dag groter. Onze moeilijkheden en pijn zijn uiteindelijk niet zo groot en zullen ook niet zo lang duren. Maar het gevolg ervan is dat wij voor altijd in Gods heerlijke nabijheid zullen leven. Dus kijken wij niet naar wat zich voor onze ogen afspeelt, maar wij kijken uit naar wat wij nu nog niet zien. Alle zichtbare dingen zijn tijdelijk, maar de dingen die nu nog niet zichtbaar zijn, zullen eeuwig blijven.‘
‭‭2 Korinthiërs‬ ‭4‬:‭16‬-‭18‬ ‭HTB‬

Monalisa 2 maanden geleden

Hi Louisedmw,

Fijn nog een Christen te treffen op deze site. Ik heb sowieso veel aan dit forum, maar met Christenen deel je het toch net weer op een andere manier. Er zijn zoveel bemoedigende teksten in de Bijbel waar je in onze situatie houvast aan kan hebben en waardoor je er positief in kan blijven staan. En uit je geloof en relatie met God zoveel kracht kunnen halen vind ik geweldig.

Elliot. 2 maanden geleden

Hi Louise,

Bedankt voor je bemoedigende woorden! Mooie tekst uit Korinthiërs.

Als je nog christelijke mensen weet met long covid die op zoek zijn naar gelovige lotgenoten, verwijs ze maar door!

Groetjes,

Elliot

Fen 1 maand geleden

Dit is de ' gewone' pc discord

Gerdi Van Klaveren 4 weken geleden

Hallo, ik ben Gerdi en zou mij graag aansluiten bij jullie, het lukt mij niet om dit via de link te doen. Kunnen jullie mij helpen?  inmiddels gelukt

Steun ons

Er moet meer perspectief komen voor mensen met Long Covid. Steun ons belangrijke werk!

Gezichten achter Long Covid